Θα μιλήσουμε βασικά για την επαγγελματική φωτογράφιση ιατρού σε σχέση με τις αναρτήσεις στο facebook. Το αγαπημένο σημείο συνάντησης των πιθανών σας ασθενών, μεταξύ άλλων φυσικά.
Καταρχάς για να θέσουμε σωστές βάσεις θα ορίσουμε τις παραμέτρους.
Facebook: Μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Είναι σημαντικό να έχουμε υπόψη ότι πρόκειται για ιδιωτική εταιρεία που ενδιαφέρεται για την μεγιστοποίηση του χρόνου που αφιερώνουν οι επισκέπτες σε αυτή, αλλά και την αύξηση του κέρδους της. Το επιτυγχάνει προβάλλοντας περισσότερο περιεχόμενο που τείνει να αρέσει και να προκαλεί αντιδράσεις. Το συνδυάζει με προσαρμοσμένο υλικό από τις διαφημίσεις που κάνουν οι επιχειρήσεις. Ιδανικός χρήστης-πελάτης αυτός που κάνει τακτικές, αξιόλογες (για τα δικά της σταθμά) αναρτήσεις και συνδυάζει πληρωμένη διαφήμιση. Έτσι δίνει αξία στο μέσον και χρήματα στην επιχείρηση.
Χρήστες του facebook: Μεγάλο μέρος του πληθυσμού 35 και άνω αφιερώνει αρκετό χρόνο είτε αναζητώντας, είτε απλά διαβάζοντας και χαζεύοντας το περιεχόμενο. Πολύ έχουν την τάση να συνδέουν το facebook με το internet γενικότερα. Οι χρήστες του facebook έχουν την ψευδαίσθηση ότι έχουν επιλέξει το περιεχόμενο που βλέπουν, κάνοντας like στις σελίδες που επέλεξαν και επιλέγοντας τα άτομα που συνδέονται. Αυτό δημιουργεί μια αίσθηση ασφάλειας και εμπιστοσύνης προς το μέσον. Είναι προσωποποιημένο και προσαρμοσμένο στον καθένα. Συνήθως δεν το χρησιμοποιούν για αναλυτική μελέτη και έρευνα, αλλά για γρήγορη αντίδραση και σύντομη ανάγνωση. Είναι σχετικά σπάνιες οι περιπτώσεις που θα ακολουθήσουν το link της ανάρτησης, εκτός αν τους κάνει εντύπωση. Αν τελικά το ακολουθήσουν δεν θα κάνουν like, γιατί απλά αφού το ακολουθήσουν θα χαθούν στην αληλουχία των κινήσεων και δεν θα ξαναβρεθούν στο ίδιο σημείο.
Ποιες αναρτήσεις είναι αξιόλογες για το facebook;
Μας ενημερώνει και το ίδιο το facebook, με τις αναλυτικές οδηγίες για αξιόλογο περιεχόμενο. Αναρτήσεις που περιλαμβάνουν εικόνα, κάτι ευχάριστο, εύπεπτο ή προκλητικό με διάφορους τρόπους. Το video έχει προωθηθεί αρκετά σαν περιεχόμενο και από το ίδιο το facebook. Το live και τα stories λόγω της αμεσότητάς τους, έχουν υψηλή αξία. Δίνεται μεγάλη έμφαση σε περιεχόμενο που έχει να κάνει με προσωπική βελτίωση, ψυχολογία, ενδυνάμωση και πολύ λιγότερη σε διαμάχες κάθε είδους, αρνητικές αναφορές και πολιτικές ίντριγκες. Ζούμε την εποχή της ευγνωμοσύνης (gratitude), θετικής ενύσχυσης και στήριξης. Βασικά όμως μην ξεχνάμε σύντομο εύπεπτο.
Ποια η θέση της ιατρικής σελίδας σε όλα αυτά;
Ο ιατρός δεν έχει σχεδόν τίποτα σύντομο, εύπεπτο και προκλητικό στο περιεχόμενο του… Ή σχεδόν τιποτα. Έχει σημασία να μην ξεχνάμε τον βασικό στόχο που έχουμε στήσει για το marketing και την εικόνα που θέλουμε να προβάλουμε. Κρατάμε υπόψιν το μέσον αλλά το προσαρμόζουμε στην δική μας στόχευση. Συνήθως οι ιατροί πελάτες μας στοχεύουν στην βελτιστοποίηση της πληροφόρησης που προβάλουν, βελτιώνοντας και δουλέυοντας την γενικότερη εικόνα τους. Για να το πετύχουμε αυτό προβάλουμε το ενδεδειγμένο πριεχόμενο, παθήσεων, επεμβάσεων και πληροφόρησης προσαρμοσμένο στα μέτρα και σταθμά της πλατφόρμας.
Ενημερώνουμε για τις διάφορες επεμβάσεις, φροντίζοντας να κρατάμε το κείμενο σύντομο, σχετικό και με καλή δόμηση και το στολίζουμε με μια φωτογραφία του ιατρού. Αυτό τραβάει τα αρχικά βλέμματα και ενημερώνει. Ανεβάζει την αξιοπιστία του ιατρού, τον κάνει πιο οικείο, γνώριμο και προσελκύει πιο εύκολα παλιούς ασθενείς σε αντιδράσεις. Έτσι ανεβάζει την αξία της ανάρτησης μας που οδηγεί στην συχνότερη προβολή της. Ίδιες αναρτήσει με μόνη διαφορά την προσθήκη του ιατρού έχουν έως και 100% μεγαλύτερη απόδοση.
Πόσες φωτογραφίες και πώς;
Είναι κατανοητό από τα παραπάνω ότι μια φωτογραφία δεν είναι αρκετή. Πόσες φορές να κάνει like κάποιος στην ίδια φωτογραφία; Δέκα με είκοσι φωτογραφίες είναι καλές σαν ποσότητα. Η ποιότητα τους σε θέμα ανάλυσης δεν χρειάζεται να είναι υψηλή αλλά σε θέμα φωτεινότητας και στησίματος, όσο πιο προσεγμένη τόσο το καλύτερο. Σοβαρές και με χαμόγελο, με ρούχα της δουλειάς και με την ενδυμασία που συνήθως έχουμε στο ιατρείο. Δεν χρειάζεται να κοιτάμε σε όλες τον φακό ή να είμαστε στημένοι. Μπορούμε να κάνουμε κάτι και να είμαστε σε θέση εργασίας. Αν μπορούμε να έχουμε την άδεια να είμαστε μαζί με ασθενή μας ή με τους συνεργάτες μας σε μερικές, ακόμα καλύτερα. Μεγαλύτερη οικειότητα και ανθρώπινη σύνδεση.
Τί δεν κάνουμε ποτέ σε φωτογράφιση
- Είμαστε μουτρωμένοι, αυστηροί και απόμακροι
- Δεν έχουμε προσέξει την εμφάνιση μας. Τσαλακωμένα, μη περιποιημένα ρούχα ή μαλλιά.
- Έχουμε δουλέψει υπερβολικά την εμφάνιση μας. Δεν πάμε σε γάμο, θέλουμε να δείξουμε ένα πρόσωπο που να μπορούν να εμπιστευτούν οι ασθενής μας καθαρό, έτοιμο να επικοινωνήσει και να ασχοληθεί.
- Έχουμε συνεχώς δεμένα τα χέρια μας. Τα δεμένα χέρια δείχνουν άμυνα και προστασία. Σε μια φωτογραφία είναι ΟΚ σε όλες δείχνει πρόβλημα. Πίσω από το γραφείο, κάτι να κρατάμε ή χρησιμοποιώντας ένα από τα μηχανήματα και τα εργαλεία μας είναι μερικές επιλογές.
- Σε χώρο τελείως άσχετο με την εργασία μας. Φωτογραφίες που πήραμε σε εξωτερικό χώρο διακοπών ή σε κοινωνικές εκδηλώσεις δεν είναι οι καλύτερες. Με την φωτογράφηση θέλουμε παράλληλα να δείξουμε ότι ασχολούμαστε με την εικόνα μας και την προβολή μας που υποσυνείδητα για τον ασθενή σημαίνει ότι είμαστε καλοί στην δουλειά μας. (κατηγορείστε την εποχή της εικόνας αλλά ισχύει)
Digital Marketing για παρόχους υγείας
που ενισχύουν την εμπιστοσύνη των ασθενών σας και τη φήμη της πρακτικής σας!
contact@webformed.eu // 210 220 2834
Έξυπνες ιδέες για φωτογράφιση
- Είμαστε στο ιατρείο μας και κάνουμε κάτι, αντί να κοιτάμε στην κάμερα. Είναι σαν να ξεκλέβει κάποιος μια ματιά στο βεβαρημένο πρόγραμμα μας.
- Μαζί με συνεργάτες ή ασθενείς μας σε σκηνικά που εκπέμπουν ευχαρίστηση, οικειότητα και ευγνωμοσύνη. Με τους ασθενείς σε σκηνικά που εκπέμπουν και συγκίνηση. Μην ξεχνάμε ζούμε στην εποχή της ενσυναίσθησης.
- Την ώρα της δουλειάς. Καθώς είμαστε συγκεντρωμένοι σε αυτό που κάνουμε, με σοβαρότητα και ευθύνη. Προσοχή τι περιέχει η φωτογραφία.
- Από κάποιο συνέδριο ή μαζί με κάποιον σημαντικό από τον χώρο μας.
- Σε σημαντικό χώρο για την ειδικότητα μας. Αν είμαστε διευθυντές ή υπεύθυνοι τμήματος, αν μας επιτρέπεται μπορούμε να πάρουμε φωτογραφία στον χώρο αυτό.
Κάθε πότε ανεβάζουμε ανάρτηση με φωτογραφία μας;
Σίγουρα όχι κάθε μέρα και φροντίζουμε να μην είναι οι μόνες αναρτήσεις που κάνουμε. Τα social είναι πηγή προβολής και προσέλκυσης ασθενών αλλά είναι κουραστικά και χρονοβόρα. Υπάρχει λύση και λέγεται οργάνωση και δόμηση του ημερολογίου αναρτήσεων και περιερχομένου. Σε αυτό ορίζουμε ποια social θα μας απασχολήσουν, ποιο θεματικό περιεχόμενο θα χρησιμοποιήσουμε και στη συνέχεια το απλώνουμε στο ημερολόγιο τακτικά και περιποιημένα. Π.χ. Αν στο πρόγραμμά μας σκοπεύουμε να αναρτούμε περιεχόμενο από την σελίδα 1 φορά την εβδομάδα με τις 10 φωτογραφίες έχουμε κάλύψει τις αναρτήσεις για 2,5 εβδομάδες μπροστά.
Ποια είναι τα θεματικά περιεχόμενα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και ποια τα social που αξίζει να ασχοληθούμε; Υπάρχουν εργαλεία που μας βοηθούν να οργανώνουμε τις αναρτήσεις, να αναρτούμε σε πολλαπλά social ταυτόχρονα αλλά και να αξιολογούμε τα στατιστικά και την ανταπόκριση. Έχει σημασία ότι κάνουμε να συνάδει με το δικτυακό μας οικοσύστημα, να συμφωνεί με την στρατηγική προσέγγιση της εικόνας μας και των ασθενών μας, να υπάρχει οργάνωση στις αναρτήσεις και την θεματολογία, ώστε να προβάλλεται σωστά η εικόνα μας.