Η δημιουργια επιχειρησης είναι ένα όνειρο για πολλούς νέους που θέλουν να γίνουν επιχειρηματίες. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό – η έναρξη μιας επιχείρησης είναι σκληρή δουλειά, αλλά αξίζει τον κόπο. Στο σύγχρονο καπιταλιστικό κόσμο ο επιχειρηματίας έχει πάρει μια υψηλή θέση status και prestige όπως στην αρχαία μυθολογία μας ήταν ο Ήρωας.
Οι ιδέες όμως είναι το εύκολο μέρος. Η μετατροπή της ιδέας σας σε επιχείρηση είναι εκεί που ξεκινά η πραγματική δουλειά.
Υπάρχουν 5 βασικά πράγματα που που θα κάνουν τη δημιουργία μιας επιτυχημένης επιχείρησης ΠΟΛΥ ευκολότερη.
Λύνετε ένα πρόβλημα, αλλά θα μπορούσατε να το λύσετε καλύτερα;
Έχετε κάποιο προϊόν ή υπηρεσία που ενθαρρύνει τους ανθρώπους να αποχωριστούν τα δύσκολα κερδισμένα χρήματά τους; Τέλεια, τώρα για να το συνεχίσω. Μόλις ανοίξουν οι πόρτες σας, αρχίζει η πραγματική δουλειά. Πρέπει να μετατρέψετε την Πλατωνική Ιδέα σας σε προϊόν που να μπορεί να ζήσει και να αναπνεύσει στον πραγματικό κόσμο. Με άλλα λόγια, πρέπει να βρείτε την χρυσή τομή προϊόντος-αγοράς. Πώς θα προσαρμόσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας για να καλύψετε τις ανάγκες της αγοράς και να χρεώσετε μια τιμή που θα σας αποφέρει κάποιο κέρδος;
Όπως μας λέει και ο Οικονομολόγος Αθανάσιος Τσαντζαλής που έχει δημιουργήσει εδώ και 35 χρόνια ένα από τα καλύτερα φυτώρια νέων λογιστών με βραβευμένα σεμινάρια λογιστικής που όχι μόνο αξίζει το κόπο κάποιος να τα παρακολουθήσει αλλά πρέπει εαν θέλει να φτάσει μακριά η ανάπτυξη μιας ιδέας/επιχείρησης:
Είναι μια ζούγκλα η αγορά. Απαιτητική. Τα αποτελέσματα χτίζονται με επιμονή, κόπο, ευφυΐα και χρήμα και μια επιχείρηση όταν ξεκινάει θα πρέπει να έχει ένα σχεδιασμό 2 χρόνων τουλάχιστον χωρίς να περιμένει να βγάλει χρήματα, απλά να ισοφαρίζει τα κόστη της. Θα πρέπει ο επιχειρηματίας να γνωρίζει με ευκρίνεια που θα διαθέσει το προϊόν του ή την υπηρεσία του και να βρει ευφιέις τρόπους να λύσει τις ανάγκες των πελάτων του. Επίσης τα μικροέξοδα παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στη ρευστότητα της επιχείρησης. Όχι τα μεγάλα έξοδα τα μικρά. Είναι σαν μικρά πουλιά που φωνάζουν ολη την ωρα για φαγητό. Πιστέψτε με τα μικροέξοδα έχουν παρασύρει πολλές επιχειρήσεις σε πτώχευση!’ Σφίξτε τη ζώνη σας στα μικρά έξοδα. Στο σεμινάριο λογιστικής που διδάσκω εδώ και 35 χρόνια έχω πολλές φορές πει στους συναδέλφους λογιστές για τα πραγματικά έξοδα.
Μετατρέψτε μια καλή ιδέα σε μια εξαιρετική διαδικασία
Μπορείτε να επαναλάβετε την παράδοση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας;
Ακούγεται λίγο βαρετό, το ξέρω, αλλά, εκτός και αν θέλετε να συνεχίσετε να φτιάχνετε τον καφέ, θα πρέπει να δείξετε σε κάποιον άλλο πώς να το κάνει όταν δεν είστε εκεί. Αυτό το άτομο πιθανότατα θα φύγει κάποια μέρα, οπότε εκτός και αν θέλετε να ανησυχείτε συνεχώς για την ποιότητα του καφέ, εσείς (ή κάποιος άλλος) θα πρέπει να σημειώσετε τα βήματα για να φτιάξετε ένα καλό φλιτζάνι καφέ. Μείνε μαζί μου τώρα, γιατί υπάρχει ένα και. Και οι πιθανότητες είναι ότι, εάν δεν έχετε μια μέθοδο για να καταγράψετε τις διαδικασίες και να κάνετε τους ανθρώπους να χρησιμοποιήσουν αυτές τις διαδικασίες, οι πελάτες σας δεν πίνουν καλό καφέ. Αυτό δεν είναι το ζητούμενο;
Δημιουργείστε εταιρική κουλτούρα. Μπορεί επίσης να το κάνει καλό.
Θέλετε οι υπάλληλοί σας να δημοσιεύουν καθημερινά στο insta στo γραφείο τους ή θέλετε να διαμοιράζουν στους φίλους τους για την τελευταία τους επιτυχία σε μια εταιρεία που τους ενδιαφέρει πραγματικά;
Μια εξαιρετική εταιρική κουλτούρα δημιουργείται με πρόθεση. Έχει σχεδιαστεί για να εξαλείφει τον κυνισμό και να δίνει νόημα στη δουλειά.
Ένα καλό μέρος για να ξεκινήσετε είναι να βεβαιωθείτε ότι αυτό που πουλάτε έχει απήχηση στους ανθρώπους σας. Είναι εξαιρετικά σημαντικό και απαιτεί χρόνο, αλλά πρέπει να τους βοηθήσετε να καταλάβουν ότι δεν πουλάτε πατάτες η pepsi , πουλάτε το δικό σας brand που είναι ξεχωριστό , αυθεντικό και αληθινό. Πρέπει να καταλάβετε πώς να το επικοινωνήσετέ στην ομάδα σας, ώστε να μπορέσουν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια πελατειακή βάση.
Η δημιουργια επιχειρησης πρέπει να φέρνει Χρήμα.
Έχετε τα μετρητά για να αναπτυχθείτε με τον ρυθμό που απαιτείται; Η τιμή που χρεώνετε είναι πράγματι κέρδος; Πληρώνεστε ακόμα για τη δουλειά σας; Τι θα πληρώνατε κάποιον άλλον για να κάνει τη δουλειά σας; Και ένα τελευταίο: τι θα μπορούσατε να πληρώνεστε αν εργαζόσασταν σε κάποιον άλλο; Δύσκολες αυτές τις ερωτήσεις, έτσι δεν είναι; Αυτές είναι μερικές από τις πιο κοινές οικονομικές παγίδες για νέες επιχειρήσεις και πρέπει οπωσδήποτε να σχεδιάσετε να τις αντιμετωπίσετε αμέσως έξω από τα δόντια με ωμές αλήθειες.
Δείτε ένα case study και πως διαμορφώνει την επιχειρηματική δράση.
Γνωρίζετε ότι θα μπορούσατε να πουλήσετε μια σειρά φώτων που αγοράστε 10.000 € για 100.000 ευρώ αν δεν περιμένετε ποτέ πληρωμή;
Είστε λειτουργικά κερδοφόροι. Αλλά δεν έχετε ακόμη επιχείρηση επειδή δεν έχετε μετρητά και δεν θα έχετε ποτέ μετρητά επειδή το άτομο στο οποίο πουλήσατε δεν έχει σκοπό να σας πληρώσει. Στην πραγματικότητα, αν αγοράσατε αυτή τη σειρά από φώτα για 10.000€, έχετε πλέον αρνητικό 10.000€ μετρητά…
Αυτό συμβαίνει συνεχώς, προσυμφωνίες σπάνε για διάφορους λόγους. Είναι ένα ρεαλιστικό σενάριο ίσως σε άλλη οικονομική κλίμακα.. Ακόμη και η παραμικρή κλίση προς τη λάθος κατεύθυνση μπορεί να εξοκύλει μια επιχείρηση και το καράβι να ακινητοποιηθεί για πολύ καιρό η να βυθιστεί αφού τα μετρητά δεσμεύτηκαν σε μια ιδέα συμφωνίας…
Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
Όλες οι μικρές λεπτές απαιτήσεις της λειτουργίας μιας επιχείρησης μπορούν να ΣΑΣ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ. Είστε μια εταιρεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων αλλά δεν έχετε τις κατάλληλες προϋποθέσεις στους οδηγούς για να παραλάβουν από τα αεροδρόμια. Πιστέψτε το: η άγνοια σε αυτές τις άσχημες λεπτομέρειες δεν είναι στρατηγική. Το να αναγνωρίσετε ότι υπάρχουν είναι το κλειδί για την επιτυχία της επιχείρησής σας.
Οι λεπτομέρειες είναι αυτές που μπορούν να σε βαλτώσουν. Το να έχεις μια επιχείρηση στην Ελλάδα σημαίνει ότι υπάρχουν πολλά θέματα για να υπερνικήσεις μόνο και μόνο για να ανοίξεις τις πόρτες σου. Θα πρέπει να σκεφτείτε (κρατήστε την αναπνοή σας): μισθοδοσία, πρότυπα απασχόλησης, φπα, φοροτεχνικα, λογιστικά, νομική, ασφάλιση, επιχειρηματικές άδειες, αποζημίωση εργαζομένων, εγγραφή ονόματος, οικοδομικές άδειες και ο κατάλογος συνεχίζεται (και συνεχίζεται εάν έχετε ελεγχόμενο προϊόν ή υπηρεσία). Γιαυτό βλέπουμε μια ολοένα ανερχόμενη τάση για σύσταση εταιρείας στο εξωτερικό, ψάχνοντας να βρούνε ποιες είναι οι καλύτερες χώρες για να ιδρύσεις επιχείρηση;
Δείτε επίσης τα καλυτερα σεμιναρια λογιστικης