Η ιστορία του Αντόνιο Στραντιβαρη | Κατασκευαστής των βιολιών στραντιβαριους
Οταν ο Στραντιβαρι ηταν 18 ετών πήγε να εργασθεί ως μαθητευόμενος στον κατασκευαστή βιολιών Νικολά Αμάτι. Ηταν τόσο καλός, με ασυνηθιστη επιδεξιότητα και ικανότητα , τόσο περίεργος για οτιδήποτε αφορούσε την κατασκευη βιολιου που ο δασκαλός του τον άφησε να κατασκευάσει ενα βιολί μόνος του. Ο Στραντιβαρι αρχισε να αναπτύσσει δικές του ιδέες και σχέδια , πρωτότυπες τεχνικές και σκέψεις που τα βιολια στραντιβαριους αρχισαν να εχουν πολλές διαφορές και αλλαγές σε σχέση με οτιδήποτε βιολί φτιαχνόνταν πριν την εποχή του…
Κατασκεύασε τόσο θαυμάσια μουσικά οργανα ωστε σε ηλικία 40 ετών ηταν ενας celebrity της εποχής του , πλούσιος και διάσημος αλλά εξακολουθήσε να εργάζεται και να βελτιώνει την τέχνη του μέχρι την ηλικία των 93 ετών.
Κατασκεύασε 1116 μουσικά οργανα στη διάρκεια της ζωής του απο το 1737 εως το 1947 , απο αυτά περίπου 540 βιολια, 50 βιολοντσελα και 12 βιολες υπάρχουν μέχρι τις μέρες μας ,με υπογραφη stradivarious και θεωρούνται υπερπολυτιμα και μυθικής αξίας…
Γιατι τα στραντιβαριους είναι τόσο ακριβά βιολια και πολυτιμα;
Πολλοί το έχουν αναρωτηθεί αυτό . ειδικά αυτοί που σκεφτονται με την αριστερή πλευρά του εγκεφάλου , αφου κάθε μικρή λεπτομέρεια ενος οργάνου μπορεί να μετρηθεί , κάθε μετρο να αντιγραφεί και πολλοι χάλασαν βιολιά στραντιβαριους για να τα αναπαράγουν με την παραμικρή λεπτομέρεια. Δεν το πέτυχαν όμως.
Ο Stradivari , είχε μυστικιστικό πάθος με τη δουλεία του. Διάλεγε τα υλικά του με μεγάλη προσοχή. Κάθε ξύλο που χρησιμοποιούσε επιλεγόταν με δικά του κριτήρια ωραιοτητας και ποιότητας. Ειχε ενα προσωπικό σύστημα, πως να επιλέξει το ξύλο που χρησιμοποιουσε για τα βιολιά του .
Το βερνίκι του ξύλου των βιολιών στραντιβαριους
Μια πολυ σημαντική διαφορά φαίνεται οτι είναι στο βερνίκι με το οποίο εβαφε τα ξύλα. Πολλοί ειδικοί πιστεύουν οτι αυτό ηταν το μυστικό του. Ειχε μια μυστική μεθοδο για την κατασκευη του βερνικιού του που ακόμα και σήμερα η επιστήμη δεν μπορεί να φτάσει και να καταλάβει. Γιατί το βερνικι είναι τόσο σημαντικό σε ενα βιολί; Το βερνίκι διατηρεί το λεπτό τόνο του οργάνου. Πρώτα απο όλα προστατεύει το ξύλο του να υποστεί τη φθορά του χρόνου και της χρήσης..
Πρέπει να τοποθετηθεί στο ξύλο το κατάλληλο χρόνο , στο κατάλληλο στάδιο της ξηρανσής του ωστε να μπορεί να απορροφηθει μέσα στους πόρους του και να διατηρήσει την ελαστικότητα του. Η ελαστικότητα του ξύλου θεωρείται οτι συντελεί στην δημιουργία ενός καλύτερου , θαυμάσιου τόνου σε ενα σπουδαία φτιαγμένο μουσικό οργανο.
Το νερό της Κρεμόνα στα βιολιά στραντιβαριους.
O Δάσκαλος της Κρεμόνα όπως τον ονομαζαν. Διάλεγε τα ξύλα με μεγάλη προσοχή. Τα ξύλα όμως και ο καιρός εκείνη την εποχή στην Κρεμόνα ήταν ο ιδανικός για να γίνει ενα ξύλο καλής ποιότητας για κατασκευή βιολιών. . Πολυ βαρυς χειμώνας και δροσερά καλοκαίρια . Επίσης μεταφερόντας απο ταν βουνα , ολόκληροι κορμόι μέχρι την βενετία και αποθηκεύονταν στο θαλασσινό νερό. Ολη αυτή η διαδικασία εχει αποδειχθεί επιστημονικά πια οτι η διεισδυση μικροβίων και μεταλλικών αλάτων απο το ταξίδι του ξύλου μέχρι την αποθήκη ωφελεί και αυτό στην παραγωγή καλών στραντιβαριους βιολιών.
Ο μυστικιστής Στραντιβαρι και η εναπόθεση των βιολιών στραντιβαριους στο σεληνοφως;
Αλλα η πιο περίεργη ιστορία , που εντυπωσιάζει πράγματι είναι ο μυστικισμος του stradivarious. Σε πολλές επιστολές έχουν γραφτεί και περιπτώσεις που αξίζει να τις ακούσουμε.Εκείνη την εποχή η αλχημεία , δηλαδή η επιστήμη , προσπαθεί να ξεφύγει απο τα δίχτυα της καθολικής εκκλησίας και έμπαινε ο κόσμος και ο πλανήτης ολόκληρος στην εκπληκτική εποχή της Αναγέννησης. Επηρεασμενοι απο τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και τα χειρόγραφα των Αράβων που είχαν διασώσει στοιχεία του ερχόνταν στην Δύση και επηρέαζαν εμπόρους και τεχνίτες που είχαν βυθισθεί σε ενα πνευματικό μεσαίωνα. Η αστρολογία και η φιλοσοφική λιθος η μετατροπή σιδήρου σε χρυσό , μια εκφραση των αλχημιστων που εννουσε την αλλαγή του πνεύματος απο το Σιδηρο δηλαδή την αγνοια στη Γνώση οδηγουσε σε πολλά πειράματα τους δημιουργούς και κατασκευαστές βιολιών, όπως τα στραντιβαριους.