Ο επανακαθορισμός της πορείας και ο επαναπροσδιορισμός των στόχων κάθε επαγγελματία, αποτελούν βασικά εργαλεία ανάπτυξης και προόδου στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Παράγοντες που το επηρεάζουν είναι το ευμετάβλητο των συνθηκών της αγοράς, ο αυξημένος ανταγωνισμός, ο καθημερινός τρόπος ζωής. Όπως κάθε επαγγελματίας, έτσι κι ο φαρμακοποιός αγωνίζεται στο δικό του πεδίο για κοινωνική προσφορά, οικονομική επιτυχία και επαγγελματική καταξίωση.
Μια ανακαίνιση ειδικά μια ανακαίνιση φαρμακείου αποτελεί μια στρατηγική επένδυση, διότι προσδιορίζει την ταυτότητα και την ιδιαιτερότητα του φαρμακείου αλλά και την προσωπικότητα του φαρμακοποιού. Ο σχεδιασμός και η μελέτη για μια ανακαίνιση φαρμακείου είναι αναγκαίο να γίνεται από εξειδικευμένα άτομα ώστε γνώστες της εξέλιξης των συνηθειών και της κουλτούρας μας σαν καταναλωτές.
Έτσι οι ειδικοί αναλαμβάνουν μια σειρά ενεργειών που μαζί με τον φαρμακοποιό, θα δώσουν το τελικό τους επίτευγμα: να σχεδιάσουν και να συνδυάσουν την αισθητική με την εργονομία, που διευκολύνει την ανταλλαγή και την επαφή με τον άνθρωπο.
Μέχρι πριν λίγα χρόνια, το επάγγελμα του φαρμακοποιού ήταν επικεντρωμένο στη διανομή φαρμάκου. Τα τελευταία χρόνια ο ρόλος του είναι πιο εμπορικός, καθώς το πεδίο του πλέον περιλαμβάνει και την προσφορά των παραφαρμάκων. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η επαφή με τον πελάτη είναι πρωταρχικής σημασίας. Έτσι λοιπόν η νέα μελέτη δεν απαντάει μόνο στην απλή ζήτηση, αλλά στηρίζεται στη λογική ενός marketing προβολής και προσφοράς.Είναι δεδομένο βέβαια, ότι μια ανακαίνιση πάνω απ’ όλα βελτιώνει την εμπορική απόδοση του φαρμακείου. Σύμφωνα με ειδικούς, αυξάνει τουλάχιστον τον πρώτο χρόνο τον τζίρο του φαρμακείου κατά 20%.
Τα βασικά βήματα για μια επιτυχημένη ανακαίνιση φαρμακείου:
- Αρχικά γίνεται η προετοιμασία για την κατασκευή φαρμακείου, καθορίζονται οι ανάγκες και αναλύονται οι επιδιώξεις και οι φιλοδοξίες του φαρμακοποιού στην σχεδιαστική ομάδα. Οι μελετητές κατανοούν και κωδικοποιούν τις ιδιαιτερότητες του φαρμακοποιού, προχωρώντας σε μια ολοκληρωμένη πρόταση. Γίνεται ανάλυση των εμπορικών επιδόσεων, η δημιουργία οργανωτικών δομών και η βελτιστοποίηση της διαχείρισης των πελατών του φαρμακείου.
- Στο επόμενο στάδιο γίνεται η παρουσίαση της αρχικής ιδέας και της λύσης του μελετητή. Αφού επιλεχτεί οριστικοποιηθεί η κάτοψη, γίνεται η τρισδιάστατη αναπαράσταση για κατάδειξη της έκφρασης ταυτότητας του χώρου. Αυτό γίνεται μέσω διαδραστικής και εξατομικευμένης επικοινωνίας. Η διαφορετικότητα μέσω της καινοτομίας. Η εγγύηση της ποιότητας. Η συνοχή και η απόδοση του συνόλου, αποτελούν αναπόσπαστες αξίες για τους πελάτες του φαρμακείου.
- Στη συνέχεια γίνονται τροποποιήσεις ώστε να βγει το τελικό σχέδιο για την ανάλυση του προϋπολογισμού πριν την κατασκευή του έργου.
Η υλοποίηση του έργου ξεκινάει με το σύνολο όλων των σχεδίων εφαρμογής και ολοκληρώνεται με την παράδοση του έργου στο φαρμακοποιό. Η επίβλεψη των εργασιών είναι απαραίτητ ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. - Το τελευταίο και πολύ σημαντικό βήμα είναι το merchandising, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας ολοκληρωμένης ανακαίνισης, από τη στιγμή που συμβάλλει στην αύξηση των αυθόρμητων πωλήσεων μέσα στο φαρμακείο. Η σωστή τοποθέτηση των προϊόντων στις ραφιέρες, στις γόνδολες προβολής και στον πάγκο εξυπηρέτησης, καθώς και η σήμανση ραφιού και η τοποθέτηση των υλικών της βιτρίνας.
Οι παράμετροι στις οποίες βασίζεται η οργάνωση των προϊόντων στο χώρο είναι η λεγόμενη
- «εμπορική απόδοση του ραφιού»
- η διευκόλυνση του καταναλωτή να έρθει σε επαφή με το προϊόν.
Ετσι θα μπορεί να επιλέξει από όλη την γκάμα των προϊόντων.
Κλείνοντας, θα πρέπει να τονισθεί ότι μια επιτυχημένη ανακαίνιση φαρμακείου δεν είναι μόνο στο χέρι της εταιρείας σχεδιασμού. Ο ίδιος ο φαρμακοποιός πρέπει να έχει την ικανότητα να κατανοήσει το «γιατί». Επίσης το «πώς» η συγκεκριμένη πρόταση του πρέπει να υλοποιηθεί. Έτσι η τελική επιλογή για μια εταιρεία σχεδιασμού καταστημάτων δε θα πρέπει να έχει σαν μοναδικό κριτήριο το κόστος κατασκευής του φαρμακείου. Δεν θέλει ειδικα σεμινάρια λογιστκής και κοστολόγησης και να το δει κάποιος μόνο απο την οικονομική πλευρά. Έτσι η ανακαίνιση του φαρμακείου θα είναι ολοκληρωμένη και πετυχαίνοντας το επιθυμητό αποτέλεσμα!