Είσοδος Ελεύθερη
Στο πλαίσιο της ανανέωσης του Πωλητηρίου του ΙΜΚ, τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2013,
στις 20:00 εγκαινιάζεται στο ΙΜΚ και η Έκθεση “Εφαρμογές Σύγχρονης Τέχνης”
με έργα γνωστών Ελλήνων εικαστικών καλλιτεχνών. Kαταξιωμένοι καλλιτέχνες,
χρησιμοποιώντας τις σύγχρονες μεθόδους παραγωγής, αντίστοιχες των διεθνών
εργαστηρίων, καθώς και την τεχνογνωσία και την εμπειρία των ανθρώπων της apolyto
creative spot, δημιούργησαν έργα τέχνης, τα οποία και εκθέτουν. Εικαστικές κατασκευές
χώρου, αντικείμενα τέχνης, από γυαλί, μέταλλο, χαρτί κ.α. συνθέτουν ένα νέο,
εξελισσόμενο σκηνικό στο χώρο των εικαστικών τεχνών.
Σημειώνει η κριτικός και ιστορικός τέχνης Αθηνά Σχινά για τις εικαστικές εφαρμογές:
Το μεγάλο στοίχημα του σύγχρονου έργου τέχνης είναι οι διαδραστικοί τρόποι
που το ίδιο αναπτύσσει μέσα στον εσωτερικό, όσο και στον εξωτερικό χώρο. Οι
εναλλακτικότητες της αισθητικής και των χρήσεών του, της εργονομίας και της νέας του
διαλεκτικής σημασιολογίας, διεγείρουν εντυπωσιακά την φαντασία και τον στοχασμό.
Τα καινοτόμα υλικά και η απαιτητική τεχνολογία των ημερών μας, αναβάθμισαν το
plexiglass, το αλουμίνιο, το neon, το reboard, το χαρτί, τον χρωματισμό και τον φωτισμό
του εικαστικού έργου, μετατρέποντας τις δύο του διαστάσεις σε τρεις και περισσότερες.
Αρκεί, ο χειρισμός των δυνατοτήτων που συνδυαστικά παρέχονται από αυτά τα νέα
υλικά και τις τεχνολογίες, να γίνονται από έμπειρα και εξειδικευμένα εργαστήρια, όπως
αυτά υπάρχουν στην εταιρεία apolyto με τις σύγχρονες και πολύτροπες εικαστικές
εφαρμογές που προσφέρει.
Στην παρούσα ενότητα παρουσιάζονται επίτοιχα και αναγλυφοποιημένα έργα του
Αλέξανδρου Τομπάζη, μέσα από την λακωνικότητα και την εσωτερική τους δύναμη.
Υπάρχουν έργα με την ευρηματική τρισδιάστατη σύλληψη του Μιχάλη Κατζουράκη. Ο
ευφάνταστος Μανώλης Χάρος έχει διαμορφώσει έργα με έναν συνδυασμό σύγχρονων
εκφραστικών ιδιωμάτων, ανεπίληπτα τροφοδοτημένων με υποβλητική παραδοξότητα
και με ποιητική πνοή. Τα έργα του Βασίλη Σπεράντζα αποκτούν μια μνημειακή
διάσταση, χωρίς να χάνουν τον αρχετυπικό τους χαρακτήρα και την δροσιά τους.
Στα έργα του Νίκου Στεφάνου, αναδεικνύεται το φαντασιακό στοιχείο, μέσα από
μια αξιοποιούμενη σκηνική διάσταση. Ο ελεγχόμενος και υφέρπων αισθησιασμός,
αναδεικνύεται υποδειγματικά στα έργα του Παύλου Σάμιου, ενώ ο υπερρεαλιστικός
τόνος και η ευφροσύνη που μεταδίδουν τα έργα του Χρίστου Καρά, αναμορφώνουν
το οικείο σε απροσδόκητο. Ο παρεμβατικός χώρος αποκτά εντονότερη διαλεκτική
σχέση με το φως και το χρώμα, στα έργα της Όπυς Ζούνη. Η εμβληματική γραφή του
Νικόλα Κληρονόμου επαναφέρει, μέσα από τις τρισδιάστατες μεγεθύνσεις, τον διάλογο
εντάσεων και υφέσεων, των ρυθμικών επιπλέον πυκνοτήτων και της αραίωσης στα
δικά του έργα. Ο αναχωρητισμός, το όνειρο και το ταξίδι, μέσα από μια επαλληλία
διαφανειών, επενεργειών και αντικατοπτρισμών, εντυπωσιάζουν στα έργα της Μαρίας
Γιαννακάκη. Η μικρογραφική αντίληψη και ο αινιγματικός χαρακτήρας του Θεόδωρου
Πανταλέοντος αποκτούν μέσα από τις εικαστικές αυτές εφαρμογές, μια παράδοξη
πολυτιμότητα, σαν εκείνη κάποιας λαθραίας οπτασίας. Ο πνευματικά ανήσυχος και
ευρηματικά ρηξικέλευθος Βαγγέλης Ρήνας στα έργα του αυτά, τονίζει εντονότερα το
διεργασιακό στοιχείο της εσωτερικευμένης μεταμόρφωσης, καθώς από την άλλη πλευρά,
η Μαίρη Σαββαΐδη-Καμπουροπούλου, ιχνηλατώντας επιδέξια, οδηγεί με την «γραφή»
της το βλέμμα του θεατή, στα βάθη των θαλασσών και του υποσυνειδήτου”.
“Εφαρμογές Σύγχρονης Τέχνης”
Διάρκεια Έκθεσης: 17 Μαΐου έως 9 Ιουνίου 2013
Εκθεσιακοί χώροι ισογείου και 1ου ορόφου
Ώρες Λειτουργίας: Δευ – Κυρ 18:00 -22:00
Είσοδος Ελεύθερη