Λογιστική επιχείρηση online – online λογιστικό γραφείο
Ναι. Η λογιστική πάει online. Η λογιστική αγορά θα βρεθεί σε ενα διαφορετικό ανταγωνισμό, άλλου τύπου και άλλης δυναμικής. Ενα μικρό λογιστικό γραφείο στην Κύθνο θα μπορεί να ανταγωνιστεί ενα μεγάλο και οργανωμένο λογιστικό γραφείο Αθήνα.
Πριν ασχοληθούμε με το τι κάνουν οι διαδικτυακοί λογιστές, είναι σημαντικό να είναι σαφές ότι οι διαδικτυακοί λογιστές πρέπει να εκπαιδεύονται και/ή να πιστοποιούνται, όπως και οι λογιστές που εργάζονται σε φυσικά γραφεία.
Όλοι απαιτούν γνώση λογιστικών κανόνων και κανονισμών, νομοθεσίας, φορολογικών και λογιστικών λογισμικών, καθώς και ισχυρές αναλυτικές ικανότητες και προσοχή στη λεπτομέρεια.
Οι καλοί διαδικτυακοί λογιστές είναι εξίσου καταρτισμένοι και αξιόπιστοι με τους καλούς λογιστές που εργάζονται από παραδοσιακά γραφεία.
Οι δυνητικοί πελάτες μπορεί να αναρωτιούνται αν οι διαδικτυακές λογιστικές εταιρείες είναι τόσο αξιόπιστοι όσο οι «παραδοσιακοί» λογιστές. Η απάντηση είναι, φυσικά ότι είναι! (Ωστόσο, όπως ακριβώς και στον φυσικό κόσμο, υπάρχουν καλές και όχι και τόσο καλές διαδικτυακές λογιστικές επιχειρήσεις).
Digital marketing online λογιστικού γραφείου
Κάθε λογιστικό γραφέιο πρώτα πρέπει να ξεκαθαρίσει τους στόχους και το πελατολόγιο που απευθύνεται και αυτός είναι ο πρώτος κανόνας.
Ποιο είναι το πελατολόγιο;
Καποια μικρά λογιστικά γραφεία που έχουν δυναμικό 1-5 άτομα θέλουν απλές και εύκολες λογιστικές υπηρεσίες και μια οικονομία κλίμακος (πολλούς πελάτες σε χαμηλή τιμή) που να μπορούν να διαχειριστούν εύκολα και γρήγορα. (Φυσικά πρόσωπα, ατομικές επιχειρήσεις, Ο.Ε)
Οσο ανεβαίνουμε βαθμό δυσκολίας και πια θέλει ενα οργανωμένο λογιστικό γραφείο για να ανταποκριθεί σε αυτές τότε αναζητουμε μικρομεσαίες επιχειρήσεις με τζίρο απο 100000 > και εμπειρία σε ειδικα φοροτεχνικά θέματα. Τότε συν τα παραπάνω θέλει να παρέχει υπηρεσίες λογιστική υποστήριξη ΙΚΕ, ΕΠΕ και ΑΕ εταιρέιες.
Αυτό όμως είναι b2b μαρκετινγκ και θέλει ενα διαφορετικό οικοσύστημα παρουσίασης των λογιστικών υπηρεσιών στους υποψήφιους πελάτες.
Το digital marketing είναι ενα πηγάδι χωρίς πάτο. Πολλές φορές λέω στους οικονομολόγους πελάτες μου που έρχονται σε εμας για marketing online λογιστικού γραφείου να σταματήσουν να πετάνε τα λεφτά τους σε μια χρυσή τουαλέτα… Βασίζονται σε φήμες και ιστορίες και reverse engineering αλλων λογιστικών γραφειων που εκαναν την ταδε η δείνα κινηση και πρέπει να ήταν αποτελεσματική και κερδοφόρα.. Marketer τούς λένε φταίει η ιστοσελίδα τους, ο σερβερ δεν ειναι γρηγορος, το seo τους, τα social media, η διαφημιστική πρακτική στο Google και άλλα υπέροχα κτήνη και θηρία…
Εχουμε δει χιλιάδες πολύτιμα ευρώ να έχουν ΕΞΑΝΕΜΙΣΤΕΙ σε διάστημα λίγων μηνων χωρίς ενα πελάτη απο βιαστικές, απερίσκεπτες κινήσεις.
Δεν είναι τα εργαλεία που φταίνε. Δεν είναι τι κινήσεις κάνετε. Είναι σχετικά με το ποιος πραγματικά ειστε ως επιχειρηματίας λογιστής και που σκέφτεστε να πάτε την επιχειρηση σας σε αυτο τον ανταγωνιστικό κοσμο. Αυτό είναι κάτι που κανένα εργαλείο, κανένας marketer, καμμία τεχνική η αναπάντεχη ευκαιρία θα πρέπει να σας αποσπάσει την προσοχή. “
Μπορεί να γίνει online η λογιστική εργασία και η καθημερινή η μηνιαία συνεργασία με τον πελάτη;
Φυσικά! Οι λογιστές ολοκληρώνουν τις συνήθεις λογιστικές εργασίες πια online. Η εποχή που έπρεπε κάποιος να πάει στην εφορία έχει γυρίσει ανεπιστρεπτή και όποιος λογιστής το κάνει ακόμα αυτό τότε έχει καιρό για χάσιμο.
Οι διαδικτυακοί λογιστές ασχολούνται με την ανάλυση, την καταγραφή, την προετοιμασία, την επεξεργασία και την κατοχή διαφόρων οικονομικών και επιχειρηματικών αναφορών για άτομα ή επιχειρήσεις.
Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την προετοιμασία βιβλίων, φορολογικών δηλώσεων και οικονομικών καταστάσεων, παρακολούθηση προϋπολογισμών και δαπανών, οικονομικές προβλέψεις, ανάλυση κινδύνου και παροχή συμβουλών σχετικά με τον τρόπο μείωσης του κόστους και αύξησης των κερδών. Ορισμένοι διαδικτυακοί λογιστές μπορεί να επικεντρωθούν σε μια ειδικότητα, όπως ο φόρος εισοδήματος, η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών ή η εστίαση σε μικρές επιχειρήσεις.
Οι διαδικτυακοί λογιστές συναντιούνται με τους πελάτες τους μέσω βιντεοκλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω λογισμικού όπως το Zoom, Skype, Gotomeeting, Google hangouts και πολλά άλλα εργαλεία που έχουν δυνατότητες συζήτησης, μεταφοράς αρχείων και παρουσιάσεων.
Οι διαδικτυακοί λογιστές χρησιμοποιούν τεχνολογία για τη δημιουργία και τη διατήρηση σχέσεων πελατών Η δημιουργία και διατήρηση σχέσεων με πελάτες είναι ακόμα σημαντική όταν είστε ηλεκτρονικός λογιστής. Αυτό βοηθά τους πελάτες να σας εμπιστεύονται και να συνεχίζουν να επιστρέφουν σε εσάς.
Οι διαδικτυακοί λογιστές επικοινωνούν με υποψήφιους πελάτες και πελάτες μέσω email, συνομιλίας, κοινωνικών μέσων και βιντεοκλήσεων. Η έγκαιρη ανταπόκριση σε κλήσεις ή μηνύματα βοηθά στη διατήρηση μιας καλής σχέσης και στη συζήτηση για μη λογιστικά πράγματα εδώ και εκεί, όπως αυτό που έκανε ο πελάτης σας το Σαββατοκύριακο. Δείχνει ότι τους βλέπετε ως ανθρώπινα όντα.
Η ομορφιά της διαδικτυακής λογιστικής για νέους πιθανούς πελάτες είναι ότι αυξάνει την προσβασιμότητα στον λογιστή. Οι πελάτες και οι υποψήφιοι μπορούν να προγραμματίσουν ραντεβού online μέσω μιας εφαρμογής κράτησης ημερολογίου στον ιστότοπο του λογιστή και οι πελάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στους λογαριασμούς τους σε πραγματικό χρόνο ανά πάσα στιγμή μέσω του λογισμικού cloud που χρησιμοποιεί ο λογιστής.
Ενα οργανωμενο λογιστικό γραφείο ενδέχεται και μπορεί να χρεώνει λιγότερο για τις υπηρεσίες του.
Οι λογιστές που έχουν το δικό τους ενα μεγάλο φυσικό λογιστικό γραφείο πρέπει να αντιμετωπίσουν γενικά έξοδα, όπως ενοίκιο και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας. Οι online λογιστές δεν το κάνουν, αφού πιθανότατα εργάζονται από το σπίτι ή από άλλη απομακρυσμένη τοποθεσία που τους εξοικονομεί αυτά τα έξοδα.
Αυτές οι εξοικονομήσεις κόστους μεταφέρονται στους πελάτες μέσω χαμηλότερων τελών, οι οποίες μπορούν στη συνέχεια να δημιουργήσουν επαναλαμβανόμενους πελάτες και να προσελκύσουν νέους.
Η κρυπτογράφηση βοηθά να διατηρούνται τα δεδομένα των λογιστών ασφαλή και ασφαλή στο cloud
Συμπέρασμα
Κάθε μορφωμένος και καταρτισμένος λογιστής μπορεί να εργαστεί διαδικτυακά, ολοκληρώνοντας τις ίδιες εργασίες που θα ολοκλήρωνε ένας λογιστής σε ένα φυσικό γραφείο για τους πελάτες από την αρχή μέχρι το τέλος.
Οι διαδικτυακοί λογιστές δεν διαφέρουν πραγματικά από τους «τακτικούς» λογιστές. Η μόνη διαφορά είναι η τοποθεσία εργασίας τους και η σωστή τεχνολογία, όπως το λογισμικό τηλεδιάσκεψης και το λογισμικό cloud. Η εκπαίδευση λογιστών είναι το ιδιο σημαντική και θα πρέπει ειδικά οι νέοι λογιστές που ενα online λογιστικό γραφείο είναι πιο ‘φυσική επιλογή για αυτούς..
Ειδικά οι νέοι λογιστές θα πρέπει να κάνουν πρακτικά σεμινάρια λογιστικής και να έχουν τη δυνατότητα συμβουλών σε φοροτεχνικά θέματα σε συνεργασία με έμπειρα λογιστικά γραφεία και έμπειρους συμβούλους λογιστές για την αποφυγή προστίμων αλλά και την καλύτερη ανεύρεση λύσεων για τους πελάτες τους. Αυτό είναι ενα πρόβλημα της δουλειάς απο απόσταση. Δεν έχουν οι νέοι λογιστές αξιόπιστες συμβουλές και συνεργάτες. Αυτό βέβαια όμως είναι και μια ευκαιρία να δικτυωθούν στο ψηφιακό χωρο πληρώνωντας στην αρχή πιο έμπειρους λογιστές για συμβουλές και λογιστικά γραφεία και αναθέτωντας μέρος της δουλειάς σε εξειδικευμενα λογιστικά γραφεία.
Ένας διαδικτυακός λογιστής εργάζεται επίσης να προσελκύσει και να διατηρήσει πελάτες, ωστόσο, εκεί παίζει ρόλο η τακτική μάρκετινγκ και η καλή διαφήμιση λογιστικού γραφείου.
Οι λογιστές με διαδικτυακή παρουσία τείνουν να είναι πιο προσιτοί στους πελάτες και τις προοπτικές τους και μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μειωμένη τιμή επειδή δεν πληρώνουν γενικά έξοδα.