Οι περισσότερες σύγχρονες τετράχρονες μοτοσυκλέτες έχουν τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και τον συμπλέκτη στην ίδια μονάδα και σαν αποτέλεσμα και τα τρία στοιχεία λιπαίνονται από το ίδιο λιπαντικό.
Οι τεχνικοί περιορισμοί είναι πολύ διαφορετικοί για τον τετράχρονο κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και τον συμπλέκτη, συνεπώς το λιπαντικό της τετράχρονης μοτοσυκλέτας πρέπει να πληροί όλα τα παρακάτω: από οικονομία καυσίμων και σταθερότητα σε υψηλές θερμοκρασίες για τον κινητήρα – μέχρι σταθερότητα του λιπαντικού φιλμ στις πιέσεις του κιβωτίου – έως αντι-ολισθητικές ιδιότητες για τον συμπλέκτη!
Οι ιάπωνες κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού, μέλη του Ιαπωνικού Οργανισμού Προτύπων Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (JASO), έχουν καταρτίσει προδιαγραφές για την αποφυγή προβλημάτων ολίσθησης του συμπλέκτη και απαιτούν τα λιπαντικά μοτοσυκλετών να έχουν συγκεκριμένο επίπεδο απόδοσης. Οι εν λόγω προδιαγραφές είναι γνωστές ως πρότυπα JASO MA και JASO MB με διαφορετικά επίπεδα τριβής ώστε να ανταπεξέρχονται στις απαιτήσεις του συμπλέκτη. Όλα τα προϊόντα στις σειρές λιπαντικών της Motul για τετράχρονες μοτοσυκλέτες είναι πλήρως συμβατά με τα πρότυπα JASO.
Σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο, ο κινητήρας βρίσκεται ξεχωριστά από το κιβώτιο ταχυτήτων και το συμπλέκτη, ως εκ τούτου χρησιμοποιούνται διαφορετικά λιπαντικά, εξειδικευμένα για κάθε μηχανικό στοιχείο. Για παράδειγμα, το λάδι κινητήρα σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο μπορεί να περιέχει ποικιλία πρόσθετων τροποποιητών τριβής για την επίτευξη οικονομίας στα καύσιμα, χωρίς να προκαλούνται προβλήματα συμβατότητας με τον συμπλέκτη. Το λιπαντικό του κιβωτίου ταχυτήτων είναι επίσης ειδικά σχεδιασμένο ώστε να αντέχει στο πολύ υψηλό shearing (φθορά του λιπαντικού φιλμ) και στις πιέσεις εξ επαφής που ασκούνται όταν οι ταχύτητες βρίσκονται σε λειτουργία.
ΠΗΓΗ
Motul.gr | Λιπαντικά Κινητήρα