Τι είναι το Visual merchandising και γιατί θεωρείται ο καλύτερος τρόπος πωλήσεων για ενα φαρμακείο σήμερα.
Ορισμός
Η προώθηση των πωλήσεων φαρμακευτικών προϊόντων / εμπορευμάτων μέσω στρατηγικής παρουσίασης σε ένα φαρμακείο.
Οι περισσότεροι φαρμακοποιοί, ειδικά οι παλαιότεροι έχουν την πεποίθηση ότι το merchandising αφορά αποκλειστικά τα καταστήματα λιανικής με ρούχα η άλλα προϊόντα και δεν αφορά τον ‘ιερό χώρο’ ενός φαρμακείου. Πιστεύουν ότι το επάγγελμα του φαρμακοποιού και οι σπουδές τους δεν τους επιτρέπουν να κάνουν ανοίγματα και να δημιουργήσουν ένα χώρο με σύγχρονη αισθητική και ατμόσφαιρα πωλήσεων. Αυτός όμως ο τρόπος σκέψης έχει αλλάξει ριζικά. Οι νέοι φαρμακοποιοί έχουν πια καταλάβει ότι οι χαμηλές πωλήσεις δεν οφείλονται στα προϊόντα αλλά στη στρατηγική παρουσίασης των προϊόντων και του χώρου. (Visual merchandising)
Πως το σωστό visual merchandising απογειώνει τις πωλήσεις;
Στην κατασκευή φαρμακείου και ειδικά στην μελέτη κατασκευής η στρατηγική που παρουσιάζονται τα προιόντα είναι σημαντική και ζωτικής σημασίας. Οι πωλήσεις δεν γίνονται πια μόνο βάσει του παράγοντα της Ανάγκης. Υπάρχουν πια και πολλοί άλλοι παράγοντες με πιο βασικούς
-
Γρήγορη οπτική αναζήτηση των προϊόντων που αναζητάνε οι πελάτες σε οποιαδήποτε ηλικία και ικανότητα βρίσκονται. Μην ξεχνάμε ότι ένα φαρμακείο είναι χώρος διέλευσης ανθρώπων από διάφορες ηλικίες, με διάφορα προβλήματα (άρρωστοι, ηλικιωμένοι κλπ) αλλά και αναγκών. Πολλοί έρχονται σε ένα φαρμακείο πια να αγοράσουν εξειδικευμένα οδοντιατρικά προϊόντα, καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής, πολυβιταμίνες.
Το σωστό προϊόν πρέπει να βρίσκεται στη σωστή θέση για να ελκύσει τον πελάτη σε μια συναισθηματική διάθεση αγοράς..
Εποχικότητα.
Η αλλαγή βιτρίνας και ατμόσφαιρας σε συγκεκριμένες περιόδους είναι απαραίτητη. Μια χειμωνιάτικη βιτρίνα φαρμακείου η χριστουγεννιάτικη η αλλαγές για την άνοιξη που είναι εποχή των αλλεργιών και πολλά άλλα είναι θέματα που μπορούν και πρέπει να προβλέπονται στην κατασκευή φαρμακείου, ειδικά στη μελέτη κατασκευής και στη 3D παρουσίαση. Πρέπει να εστιάσει ο φαρμακοποιός στις ανάγκες και στη διάθεση των πελατών.
“ Η καλύτερη και πιο ευφυής τοποθέτηση των προϊόντων και η προσοχή στις λεπτομέρειες είναι τελικά αυτό που κάνει τη διαφορά στις πωλήσεις”
Εντυπωσιακά και Μεγάλα Stand
Η χρήση των κατάλληλων σταντ ανά περίπτωση και χώρου στα εποχιακά προϊόντα είναι καλό να ξεχωρίζουν και να μη φοβόμαστε να είναι εντυπωσιακά. Μετακινείστε σύμφωνα με τη μελέτη κατασκευής φαρμακείου και τις εναλλακτικές που σας δόθηκαν αντικείμενα και πράγματα. Μην φοβάστε την αλλαγή. Οι δυναμικές αλλαγές, ειδικά οι προσχεδιασμένες κάνουν τα πράγματα καλύτερα ανά εποχή και στις γιορτές και για τους παλιούς πελάτες που θα δούνε και άλλα πράγματα που δεν είχαν παρατηρήσει παλιότερα αλλά και σε νέους.
Βιτρίνα Φαρμακείου
Ξέρουμε ότι είναι δύσκολο αλλά αλλάξτε τακτικά τις διαφημιστικές προσφορές σας από τη βιτρίνα. Αλλάξτε τα προϊόντα ανάλογα την εποχή, τις εξελίξεις, τις γιορτές και το κοινό που στοχεύετε. Μην βάζετε μόνο τα προϊόντα με μεγάλα περιθώρια κέρδους, οι τα προϊόντα κράχτες σας αλλά δοκιμάστε και νέα προϊόντα που μόλις ήρθαν και κάποια που πιστεύετε εσείς ότι είναι πολύ καλά άλλα παρεξηγημένα η χωρίς προβολή για την αξία τους.. Αφήστε την έκπληξη στην βιτρίνα σας. Προσοχή όμως να μην αλλάζετε τη βιτρίνα του φαρμακείου σας υπερβολικά συχνά Μελετήστε το η συμβουλευτείτε μια εταιρεία ανακαίνισης φαρμακείου.
Ζώνες Επιρροής /Ενδιαφέροντος
Δημιουργήστε μια ζώνη για κάποια προϊόντα και μην φοβάστε να τα προβάλλετε περισσότερο απο μια φορά.
Να γνωρίζετε το πελάτη σας
Υπάρχουν αυτοί που ξέρουν τι θέλουν όταν μπαίνουν σε ενα φαρμακείο. Βοηθήστε τους να το βρούν. Αυτοί που αγοράζουν με βάση το συναίσθημα της στιγμής θέλουν ειδικά σταντ προβολής με inspirational η βαση ανάγκης/πάθησης διαφημιστικά. Επίσης τα συμπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες θέλουν πολυ καλή ταξινόμηση.
Τι δεν πρέπει να κάνετε
- Αποφύγετε το συνωστισμό απο διαφημιστικά. Απλά και ξεκάθαρα διαφημιστικά, αυτά που χρειάζεται ο πελάτης να βλέπει ξεκάθαρα και διακρίνοντας μοτίβα αναγκών.
- Μην βάζετε πολλά προϊόντα πολύ ψηλά ειδικά οταν το πελατολόγιο σας είναι συνταξιούχοι η μεγάλης ηλικίας.
- Αποφύγετε να βάζετε προμηθευτές σας με ειδικευμένα προϊόντα στο χώρο και να είναι μόνο αυτόι σε ενα σταντ. Διακόπτουν το συνεχόμενο και την καλή ροή των πελατών και εμποδίζεται η δική σας στρατηγική για το καταστημά σας αντιθέτως ευνοείται η στρατηγική των προμηθευτών σας.
1 Σχόλιο